ورکشاپ یکروزه ی "اساسات ژورنالیزم" در فراه راه اندازی شد
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

ورکشاپ یکروزه ی "اساسات ژورنالیزم" در فراه راه اندازی شد

گزارش: ننګیالی محمدی

ورکشاپ یکروزه ی "اساسات ژورنالیزم" با اشتراک 35 تن از علاقمندان در فراه برگزار گردید.

این ورکشاپ بنابر تقاضای جوانان علاقمند به مسلک خبرنگاری، امروز دوشنبه (۲۹میزان ۱۳۹۲)، از سوی شبکه ی جامعه ی مدنی و حقوق بشر حوزه ی غرب افغانستان، در فراه برگزار گردید.

همایون "ذهین" معاون مسوول اتحادیه آزاد خبرنگاران فراه و ترینر ورکشاپ متذکره گفت: که در این ورکشاپ 35 تن از جوانان علاقمنده به مسلک ژورنالیزم اعم از محصلین پوهنتون خصوصی غرجستان، پوهنتون دولتی، متعلیمن لیسه ها، فعالین جامعه مدنی، شاعران و نویسنده گان اشتراک کرده بودند.

موصوف افزود: که در ورکشاپ یاد شده که از ساعت 8 صبح شروع و تا 12 ظهر ادامه یافت، موضوعات مختلفی چون (معرفی رسانه های همگانی، نقش رسانه ها، ارتباطات، خبرنگاری چیست، خبرنگار کیست، وظیفه و هدف خبرنگار...، وسایل ارتباط جمعی، مطبوعات، اصول خبرنگاری، ژانر، خبر چیست؟، ساختار خبر، عناصر خبری، نگارش خبر...، گزارش، مصاحبه، انجام مصاحبه (عملی)... و در اخیر هم کار گروهی خبرنویسی توسط خود اشتراک کنندگان بصورت عملی اجراء شد.

اشتراک کنندگان از راه اندازی این ورکشاپ ابزار خرسندی کردند و خواستار راه اندازی چنین برنامه های با مدت زمانی بیشتر گردیدند.

عبدالودود "همت" مسوول نهاد ادبی هیواد و گرداننده ی یکی از برنامه های تلویزیون ملی، گفت که از اشتراک در این برنامه مطالب مفید زیادی آموخته است که برای کارهای بعدی اش مؤثر خواهد بود.

آقای همت از نهاد های مسوول خواست که در زمینه آموزش خبرنگاری، چون در فراه کمتر کار صورت گرفته، باید برنامه های بیشتر و با مدت زمانی بیشتر راه اندازی گردد.

هدایت الله "پژوهشگر" متعلم صنف یازده هم لیسه عالی خصوصی کوثر در شهر فراه، گفت: میخواهم در آینده یک ژورنالیست شوم و اینکه امروز دراین ورکشاپ مطالب زیادی آموختم، علاقمندی ام نسبت به مسلک خبرنگاری بیشر از پیش تقویت شد.

رابعه "ایوبی" کارمند ریاست امور زنان ولایت فراه نیز از اشتراک دراین ورکشاپ خرسند است و گفت: تا بحال نمیدانست که چگونه بخاطر انعکاس فعالیت های اداره شان با رسانه ها ارتباط برقرار نمایند تا فعالیت هایشان رسانه ی شوند.

اما او گفت: که حالا قادر است مصاحبه های موفقانه ای را انجام دهد و همچنان از راه اندازی برنامه های اداره شان خبر نوشته کرده و از طریق رسانه های به نشر برساند تا مردم از فعالیت های ریاست آنها با خبر شوند.

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب